Blek začal svá umělecká díla v roce 1981 a maloval na stěny pařížských ulic šablony potkanů. Popsal krysu jako „jediné volné zvíře ve městě“ a krysu, která „šíří mor všude, stejně jako pouliční umění“. Jeho jméno pochází z
komiksu Blek le Roc , který používá „krysu“ jako
přesmyk pro „umění“.
Zpočátku byl ovlivněn
graffiti uměním New Yorku po návštěvě v roce 1971, ale vybral si styl, který se lépe hodí do Paříže, vzhledem k rozdílné architektuře obou měst. Rovněž ho ovlivnil vliv kanadského umělce
Richarda Hambletona , který v 80. letech maloval velké lidské postavy. V roce 1985 byl na prvním setkání hnutí graffiti a městského umění v Bondy (Francie) z iniciativy
VLP s
Speedy Graphito ,
Kim Prisu ,
Miss Tic ,
SP 38 ,
Epsylon Point ,
Jef Aérosol ,
Futura 2000 ,
Nuklé-Art ,
Banlieue-Banlieue . Blekův nejstarší dochovaný pouliční umělecký graffiti počin, replika
Caravaggio 's
Madonna di Loreta z roku 1991 , kterou věnoval své budoucí manželce Sybille, byl znovuobjeven za plakáty na zdi domu v
německém Lipsku v roce 2012.
Francouzské úřady identifikovaly Bleka v roce 1991, kdy byl zatčen při šablonování repliky Caravaggiovy
Madony s dítětem , přičemž spojení s Blekem a jeho uměleckými díly bylo vyrobeno policií. Od té chvíle pracoval výhradně s předem vytištěnými plakáty, přičemž se zmínil o rychlejší aplikaci média na stěny a také o snížení trestu, pokud by byl při činu chycen.
Měl velký vliv na dnešní hnutí graffiti-art a „
guerilla-art “, hlavní motivací jeho práce bylo sociální vědomí a touha přinést umění lidem. Mnoho z jeho děl je obrazem osamělých jednotlivců v opozici vůči větším, represivním skupinám. V roce 2006 zahájil sérii obrazů představujících
bezdomovce , které zobrazuje jak stojí, sedí nebo leží na chodnících, ve snaze upozornit na to, co považuje za globální problém.
V říjnu 2003 měl Blek le Rat svou první samostatnou výstavu ve Velké Británii v Londýně v Leonard Street Gallery. Podílel se na festivalu v plechovkách v roce 2008, který představoval venkovní pouliční malbu na ulici v londýnském
Waterloo .
Jeho americký galerijní debut se konal v Subliminal Projects Gallery v Los Angeles v roce 2008. Zahrnoval obrazy, sítotisk a trojrozměrná umělecká díla, stejně jako fotografie od jeho manželky Sybille Prou.
Blek měl také výstavu v prosinci 2009 v galerii metra v
Melbourne , centru pouličního umění v Austrálii. Výstava s názvem „Le Ciel Est Bleu, La Vie Est Belle“ (Nebe je modré, život je krásný), představovala dřevěné panely, plátna, sítotisk a fotografie, které sledovaly umělcovo dílo od počátku 80. let do současnosti.
Blek le Rat nicméně upřednostňoval ulice před galeriemi a uvedl, že integritu umělce má vidět co nejvíce lidí, aniž by byl prodán nebo uznán v muzeu.
V roce 2014 vystavoval Blek le Rat 3 rozsáhlé originální obrazy a edici 25 jedinečných monotypů s litografií v prostředí, které tyto tradiční prostory - hotel Quin v New Yorku - spojuje v rámci hotelového programu Quin Arts.
“Every time I think I’ve painted something slightly original,
I find out that Blek le Rat has done it as well,
only twenty years earlier.”
BANKSY